آخرين ارسال ها

قدیمی 10-14-2009, 06:17 PM   #31
خبرنگار مستقل استقلالی
 
 آواتار Mohsen_Abi
 
تاریخ عضویت: Jul 2009
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 447
سپاس از دیگران: 183
دارای سپاس 813 بار در 404 پست
پیش فرض

ایجاد نیم فاصله در ورد Microsoft Word

یکی از مشکلات عمده ای که بسیاری از کاربران هنگام تایپ فارسی با آن روبرو هستند ایجاد نیم فاصله بین حروف یا کلمات است (نیم فاصله ، نصف فاصله ای است که توسط دکمه Space وارد می نمایید و به منظور نزدیکی بیشتر حروف در موارد خاص استفاده میشود). عمدتاً بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از نرم افزارهای اصلاح صفحه کلید استفاده میکنند ، اما راه بسیار ساده تری نیز توسط خود Microsoft Word و تنها با بهره گیری از یک کلید ترکیبی وجود دارد. هم اکنون قصد داریم به معرفی این ترفند بپردازیم.
برای اینکار:

کافی است هنگامی که متن فارسی را تایپ میکنید کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+4 را همزمان وارد نمایید.
خواهید دید که یک نیم فاصله ایجاد شده است و میتوانید ادامه تایپ را انجام دهید.
( دقت کنيد که عدد 4 از اعداد بالاي صفحه کليد باشد! )
Mohsen_Abi آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
قدیمی 10-14-2009, 06:18 PM   #32
خبرنگار مستقل استقلالی
 
 آواتار Mohsen_Abi
 
تاریخ عضویت: Jul 2009
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 447
سپاس از دیگران: 183
دارای سپاس 813 بار در 404 پست
پیش فرض

اگر در هنگام paste کردن متنی در ورد ترتیب کلمات به هم می خورند و نامرتب دیده می شوند می توانید به ترتیب زیر عمل کنید:

در هنگام وارد كردن متن در Word می توانید بعد از Paste كردن آن گزینه های مختلف Paste را كه با آیكونی در انتهای عبارت Paste شده ظاهر می شود تغییر دهید تا به حالت دلخواه خود برشید. همچنین می توانید متن خود را با استفاده از گزینه Paste Special از منوی Edit در این برنامه منتقل كنید و روی گزینه Unformtted text کلیک کنید تا به حالت درست برسید.
Mohsen_Abi آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
قدیمی 10-14-2009, 06:19 PM   #33
خبرنگار مستقل استقلالی
 
 آواتار Mohsen_Abi
 
تاریخ عضویت: Jul 2009
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 447
سپاس از دیگران: 183
دارای سپاس 813 بار در 404 پست
پیش فرض

ترفندی برای تایپ علائم ریاضی در مایکروسافت word

برای تایپ علائم ریاضی در برنامه Word از منوی Insert گزینه Objects را انتخاب كنید. از لیستی كه ظاهر می شود برنامه Microsoft Equation 3.0 را انتخاب كنید.
Mohsen_Abi آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
قدیمی 10-14-2009, 06:19 PM   #34
خبرنگار مستقل استقلالی
 
 آواتار Mohsen_Abi
 
تاریخ عضویت: Jul 2009
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 447
سپاس از دیگران: 183
دارای سپاس 813 بار در 404 پست
پیش فرض

با بکار بستن ترفندهای زیر در کار خود با نرم افزار word سرعت بخشید :

1- با فشردن کلید shift + f5 میتوانید به قسمتی از متن که بتازگی تغییری در آن ایجاد کرده اید بروید. فشردن مجدد این کلیدها شما را به قسمتهای تغییر یافته قبلی متن میبرد.



2- اگر فرمت قسمتی از متن را تغییر داده اید، مثلا رنگ یا نوع فونت آن را عوض کرده اید و حالا میخواهید به همان وضعیت پیش فرض word برگردانید، میتوانید آن بخش از متن را انتخاب و کلیدهای ctrl + spacebar را فشار دهید.



3- وقتی میخواهید بخشی از متن را انتخاب نمائید، میتوانید کلمه alt را پائین نگه دارید و با ماوس drag کنید. این کار باعث می شود عمل انتخاب به صورت مستطیل شکل انجام شود و سرعت شما به طرز چشمگیری افزایش یابد.



4-وقتی در حال تایپ کردن یک متن انگلیسی هستید و به دنبال مترادف یک کلمه خاص می گردید، کافیست نشانگر را در کنار و یا در زیر کلمه مربوطه ببرید و کلیدهای shift + f7 را فشار دهید. با این کار فهرستی از کلمات مترادف آن کلمه خاص نمایش داده میشود.



5- در پنجره print preview شما میتوانید پیش از پرینت گرفتن ، پیش نمایشی از فایل خود را ببینید. برای انجام تغییرات در همین صفحه، کافیست روی آیکون magnifier کلیک نمائید تا اجازه تصحیح در متن به شما داده شود.



6- اگر میخواهید همزمان دو بخش مختلف از یک document را ببینید، میتوانید فایل مربوطه را در نرم افزار word باز کرده، ماوس را بالای فلش موجود در بالای نوار لغزان نگه دارید تا نشانگر ماوس به شکل دو خط موازی با دو فلش در بالا و پائین آن درآید. آنگاه کلیک کرده و بدون رها کردن ماوس آن را به سمت پائین بکشید. حال صفحه به دو قسمت تقسیم میشود که در هر دو بخش همان فایل نمایش داده میشود و همزمان میتوانید دو بخش مختلف فایل را ببینید و ویرایش کنید.



7-فرض کنید یک فایل طولانی دارید و پیدا کردن مطالب برایتان دشوار، کافیست گزینه document map را از منوی view انتخاب کنید تا فهرستی از عناوین document شما را نشان دهد. حال با کلیک بر هر عنوان به آن قسمت از فایل خود پرش میکنید.
Mohsen_Abi آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
قدیمی 10-14-2009, 06:20 PM   #35
خبرنگار مستقل استقلالی
 
 آواتار Mohsen_Abi
 
تاریخ عضویت: Jul 2009
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 447
سپاس از دیگران: 183
دارای سپاس 813 بار در 404 پست
پیش فرض

کشیدن حروف و کلمات برای زیباسازی متن

یکی از رایج ترین کارهایی که تایپیست های حرفه ای انجام میدهند کشیدن حروف و کلمات برای زیباسازی متن تایپ شده است. شما نیز میتوانید با استفاده از این ترفند متون خود را در داخل ویندوز بکشید.

برای این کار :

کافی است در هر مکانی از ویندوز ، زبان ویندوز را روی فارسی تنظیم کنید.

سپس حرف مورد نظر خود را تایپ کرده و کلیدهای ترکیبی Shift+J را همزمان بفشارید.
Mohsen_Abi آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
قدیمی 10-14-2009, 06:22 PM   #36
خبرنگار مستقل استقلالی
 
 آواتار Mohsen_Abi
 
تاریخ عضویت: Jul 2009
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 447
سپاس از دیگران: 183
دارای سپاس 813 بار در 404 پست
پیش فرض

تایپ متون فارسی به شکل صحیح در Word و هنگام ارسال ایمیل

یکی از مشکلات معمولی که کاربران فارسی زبان با آن برخورد دارند ، مشکل تایپ فارسی است هنگامی که با متون انگلیسی ترکیب میشود. به شکلی که شما قصد تایپ یک متن فارسی را چه در Word یا در هر ویرایشگر متن دیگری همانند ادیتور ایمیل دارید و در این متن شما یک واژه انگلیسی نیز موجود است. با تایپ آن جمله شما کاملأ به هم میریزد. این مشکل زمان دیگری هنگام ارسال ایمیل پیش میاید. به طوریکه ادیتورهای ایمیل معروف مانند Yahoo و Gmail نیز این ناسزگاری را دارند و جملات راست چین نمیشوند. اما راه حل رفع این مشکل چیست؟ این کار با ترفندی ساده قابل حل است. هم اکنون این ترفند را با کمک از نرم افزار Word برای شما بازگو میکنیم.

رای این کار همانطور که ذکر شد شما نیازمند نرم افزار Microsoft Wrod هستید.

ابتدا آن را اجرا کنید.

اکنون شما باید دو دکمه Align Right و Right-to-left را فعال کنید.

اگر نمی دانید منظور از این دو دکمه کدام است ، در تصاویر زیر این دو دکمه به رنگ نارنجی در آمده است.



اکنون شما کافی است توسط مرورگرتان وارد قسمت Compose سرویس دهنده ایمیلتان شوید.
متن ایمیل خود را در Word با شرایط فوق تایپ کنید و سپس با یک Copy & Paste ساده ، آن را در ادیتور ایمیل وارد کنید.
به شکلی کاملأ منظم و رسمی و زیبا ، حروف و جملات از راست به چپ در ادیتور ایمیل تنظیم خواهند شد.
کاری که توسط خود ادیتور امکان پذیر نبود.
Mohsen_Abi آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
قدیمی 10-14-2009, 06:23 PM   #37
خبرنگار مستقل استقلالی
 
 آواتار Mohsen_Abi
 
تاریخ عضویت: Jul 2009
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 447
سپاس از دیگران: 183
دارای سپاس 813 بار در 404 پست
پیش فرض

خط كشی با Word

هیچوقت برای تنظیم نحوه قرارگیری كلمات از فاصله های پی در پی استفاده نكنید تنظیم Space متوالی كاری سخت است . حرفه ای باشید :

Tab در خدمت شماست .

كلید Tab بر حسب تنظیماتی كه قابل تغییر هستند فاصله بین كلمات ایجاد می كند . این ساده ترین كاربرد آن است ولی قابلیت های این كلید بیش از این حرفه است .

فرض كنید می خواهید به نام خدا را در وسط بالای صفحه و در گوشه سمت راست آن نام ونام خانوادگی و در گوشه سمت چپ تاریخ را داشته باشید . چگونه این چیدمان را با tab ایجاد كنیم ؟

ابتدا دقت كنید در منوی View گزینه Ruler علامت تیك داشته باشد . در اولین سطر سمت راست نام و نام خانوادگی خود را بنویسید سپس روی گوشه سمت چپ خط كش بالای صفحه چندین بار كلیك كنید . علائم روی آن با كلیك شما تغییر می كند . این علایم برای ایجاد فواصل و. نیز تعیین ابتدای خطوط ومیزان تو رفتگی و یت بیرون آمدگی خطوط به كار می روند از بین آنها علامت به معنی وسط چن را اتنخاب كنید و روی خط كش بالای صفحه در محلی از عرض صفحه كه می خواهید به نام خدا در انجا قرا ربگیرد كلیك كنید حال در سطر اول صفحه پس از نام و نام خانوادگی خود tab بزنید اشاره گر ماوس به میانه سطر می رود حال به نام خدا را بنویسید مجددا فرآیند بالا راتكرار كنید و این بار Tab چپ چین با نشانه را انتخاب كرده و آن را روی خط كش در سمت چپ قرار دهید . سپس مجددا در انتهای سطر اول بعد از به نام خدا قرا گرفته و Tab بزنید و تاریخ را وارد كنید .

اگر این فاصله ها آن طور كه باید و شاید به دلتان نچسبید میتوانید روی سطر اول قرا گرفته و سپس با جابه جا كردن علائم Tab كه روی خط كش ظاهر می شوند فواصل را نتظیم كنید. برای حذف هر یك از این Tab ها با موس ان را گرفته و به بیرون از خط كشی بكشید.

برای مواردی نظیر اسم و امضاء در پایان یك نامه كه بایستی دارای تورفتگی باشد هم این روش را به كار می بریم .

? ِDecimal Tab ممیز اعشاری را زیر هم قرار می دهد . ? Bar Tab یك خط عمودی در محل قرا گیری Tab ایجاد می نماید .

در روشی كه ذكر شد به طو ر كاملا دقیق فاصله ها را نمی توان مشخص كرد . اگر برایتان حیاتی است كه فاصله ها را دقیقاً معین كنید از منوی Format گزینه Tab را انتخاب كنید . كلید Tab هخایی كه تا كنون به كمك خط كش تعریف كرده اید و مشخصات دقیقشان وموقعیت قرارگیری شان در آنجا آورده شده است . بگویید فاصله ایجاد شده به وسیله Tab را با چه علامتی مثلاً ............ نقطه چین پر كند .

اگر واحد فواصل برحسب اینچ باشد بخواهیم بر حسب cm و یا mm بیان كنید در منوی Tools گزینه Options برگه General بخش units Measurement را تغییر دهید .
Mohsen_Abi آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
قدیمی 10-14-2009, 06:24 PM   #38
خبرنگار مستقل استقلالی
 
 آواتار Mohsen_Abi
 
تاریخ عضویت: Jul 2009
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 447
سپاس از دیگران: 183
دارای سپاس 813 بار در 404 پست
پیش فرض

چگونه در Ms word فهرست مطالب بنویسیم؟

فرمت متنی را كه می خواهید در فهرست مطالب آورده شود به كمك گزینه stylesand formatting از منوی format مشخص كنید. در نوار كناری كه با انتخاب این گزینه به كنار صفحه می چسبد شما می توانید فرمت مورد نظر خود را جستجو كرده و آن را اعمال نمایید.

به جایی كه قرار است در آنجا فهرست وارد شود بروید از منوی insert گزینه Reference و سپس Index and tables را انتخاب كنید و به برگه Table of contents بروید. با فشردن دكمه options استایلی را كه می خواهید در فهرست بیاید انتخاب كنید و در جلوی آن شماره 1 را وارد كنید. شماره استایل هایی را كه نباید در فهرست بیایند حذف كنید ok را دوبار فشار دهید.

فرمت متنی را كه می خواهید در فهرست مطالب آورده شود به كمك گزینه stylesand formatting از منوی format مشخص كنید. در نوار كناری كه با انتخاب این گزینه به كنار صفحه می چسبد شما می توانید فرمت مورد نظر خود را جستجو كرده و آن را اعمال نمایید.

به جایی كه قرار است در آنجا فهرست وارد شود بروید از منوی insert گزینه Reference و سپس Index and tables را انتخاب كنید و به برگه Table of contents بروید. با فشردن دكمه options استایلی را كه می خواهید در فهرست بیاید انتخاب كنید و در جلوی آن شماره 1 را وارد كنید. شماره استایل هایی را كه نباید در فهرست بیایند حذف كنید ok را دوبار فشار دهید.


چگونه برای چند فایل مجزا فهرست مطالب بسازیم ؟

یك فایل جداگانه برای نگهداشتن فهرست مطالب همه فایلها ایجاد كنید در فایلی كه قرار است محتوای فهرست مطالب باشد برای هر یك از فایلهایی كه محتویات شان باید در فهرست بیاید یك مستند مرجع ایجاد كنید (ctrl – 9) را بفشارید و ما بین كروشه های ایجاد شده نام فایل را بنوسید .

(RD*chapter1.doc) : اگر همه فایلهای در یك مسیر قرار ندارند باید آدرس كامل را بنویسید.

(RD * c:\\my foleder\\chapte1.doc*): حال طبق روش گفته شده در بالا فهرست مطالب ایجاد كنید . فهرست مطالب شماره صفحات را دقیقاً مطابق قانون شماره گذاری صفحات در فایلهای اصلی می آورد ممكن است بخواهید شروع شماره صفحه را در هر فایل به صورت دستی تغییر دهید.
Mohsen_Abi آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
قدیمی 10-14-2009, 06:27 PM   #39
خبرنگار مستقل استقلالی
 
 آواتار Mohsen_Abi
 
تاریخ عضویت: Jul 2009
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 447
سپاس از دیگران: 183
دارای سپاس 813 بار در 404 پست
پیش فرض

تایپ اعداد کسری در ویندوز

برای وارد کردن اعداد کسری مانند ¼ ،¾ ،½ در متن خود که در کیبورد های کامپیوتر دیده نمی شود،می توان به ترتیب کدهای Alt0188، Alt0189، Alt0190 را به کار برد. نوجه داشته باشید برای تایپ این اعداد کسری، حتما باید از قسمت Numeric Pad که در سمت راست کیبورد قرار گرفته است (کلیدهای ماشین حسابی صفحه کلید)،استفاده شود.
Mohsen_Abi آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
قدیمی 10-14-2009, 06:29 PM   #40
خبرنگار مستقل استقلالی
 
 آواتار Mohsen_Abi
 
تاریخ عضویت: Jul 2009
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 447
سپاس از دیگران: 183
دارای سپاس 813 بار در 404 پست
پیش فرض

نحوه استفاده از لغت نامه موجود در Microsoft Word

یکی از قابلیت های کاربردی که در نرم افزار Microsoft Word بر روی کلیه نسخه ها وجود دارد لغت نامه انگلیسی است که تقریبأ بسیاری از کاربران از آن استفاده نمیکنند. توسط این لغت نامه شما میتوانید به کلمات مترادف و یا متضاد هر واژه انگلیسی که تایپ میکنید پی ببرید و در صورت نیاز واژه معادل را جایگزین آن کنید. در این ترفند به نحوه استفاده از لغت نامه Microsoft Word میپردازیم.


بدین منظور:
نرم افزار Microsoft Word را اجرا کنید.
سپس متن انگلیسی خود را تایپ نموده یا آن را از روی یک فایل فراخوانی کنید.
اکنون واژه مورد نظر خود را توسط ماوس انتخاب نمایید.
حال بر روی آن راست کلیک کرده و Synonyms را انتخاب کنید.
در صورتی که واژه شما معادلی داشته باشد در منوی باز شده در جلوی Synonyms میتوانید آن را انتخاب نمایید.
متضادهای واژه نیز در صورت وجود با عبارت (Antonyms) مشخص شده است.
همچنین برای فراخوانی واژه های مرتبط دیگر به واژه انگلیسی شما کافی است پس از راست کلیک و ورود به Synonyms، گزینه آخر یعنی Thesaurus را انتخاب کنید.
خواهید دید که پنل جدید در سمت راست برنامه باز میشود و لیست کلیه واژه های مرتبط نمایش داده میشود.
مجددأ با راست کلیک بر روی هر یک و انتخاب Insert میتوانید آنها را جایگزین واژه موجود خود نمایید.
Mohsen_Abi آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
پاسخ

ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code فعال است
شکلک ها فعال است
[IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است
Trackbacks are غیر فعال
Pingbacks are غیر فعال
Refbacks are غیر فعال




Powered by vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO

Persian Language By WebAlfa Ver 2.8